torsdag, februari 27, 2025
Senaste:

Är granitbänkskivor verkligen så hållbara som alla säger?

Hem Forum strava Är granitbänkskivor verkligen så hållbara som alla säger?

• Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Kosia
    Gäst

Jag funderar på att skaffa en granitbänkskiva till köket, men jag vill vara säker på att den verkligen är så hållbar som det sägs. Jag lagar mycket mat, använder heta kastruller direkt på ytan och vill inte oroa mig för repor eller fläckar. Men är granit verkligen så tåligt? Och hur är det med underhållet? Vill inte köpa något som kräver en massa specialbehandling bara för att hålla sig snyggt. Någon här som har lång erfarenhet?

#1334212 Svara
    Sima
    Gäst

Jag installerade min granitbänkskiva för sju år sen, och jag kan säga att den håller vad den lovar! Jag ställer varma grytor direkt på ytan, hackar grönsaker utan skärbräda (vilket jag vet att jag inte borde) och den ser fortfarande ut som ny. Den är extremt reptålig och klarar fläckar utan problem, särskilt om du väljer en tätad variant. Och underhåll? Bara lite vatten och milt rengöringsmedel! Kolla in mer info här: Bänkskivor i granit.

#1334215 Svara
    Bills
    Gäst

Jag har också granit i mitt kök och kan bekräfta att den är sjukt hållbar. MEN – allt beror på vilken typ du väljer och om den är behandlad rätt. Ljusa varianter kan suga åt sig vätska om de inte är impregnerade, så var noga med att fråga om det innan köp. Personligen älskar jag känslan av en riktig stenbänkskiva, den ger ett lyxigt intryck och känns gedigen. Så ja, den är värd investeringen om du vill ha något som håller i generationer.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Är granitbänkskivor verkligen så hållbara som alla säger?
Information om dig: