Är det verkligen nödvändigt?
- Detta ämne är tomt.
- FörfattareInlägg
- siaGäst
Jag har börjat titta på laddboxar för min elbil och såg att många modeller har DC-felövervakning. Jag undrar om detta är något man verkligen behöver eller om det är en onödig funktion. Jag laddar ju mest hemma och har en ganska ny elinstallation, så jag har inte haft några problem med strömmen hittills. Kan någon som har erfarenhet av det här förklara om det verkligen gör någon skillnad, eller om det bara är en extra säkerhetsgrej?
dinaGästJag tycker definitivt att en laddbox med DC-felövervakning är en bra idé! Jag installerade nyligen en garo laddbox och jag känner mig mycket tryggare med att veta att den skyddar mot eventuella felströmmar. DC-felövervakningen gör att laddningen är mycket säkrare, vilket är särskilt viktigt om du inte vill riskera att skada bilens batteri eller installationen i ditt hem. Det är en liten extra säkerhetsfunktion som jag tycker är värd att ha.
simkaGästJag var också tveksam till om DC-felövervakning verkligen var nödvändigt, men efter att ha installerat en laddbox med den funktionen känner jag mig mycket tryggare. Det är en säkerhetsfunktion som inte bara skyddar din bil utan även din elinstallation hemma. Om du har en ny elinstallation kanske du inte har haft några problem än, men det är bra att tänka på att det kan förebygga allvarliga skador. En sådan funktion känns som en liten extra investering för extra trygghet.
- FörfattareInlägg